Troleibuzul dublu articulat RATB #7091

 




#7091! Poreclit ,,râma'' de catre soferi, ,,decedat'' de câtiva ani, odata cu aducerea Ik415T-urilor la Bujoreni (unde si-a trait ultimele zile, pe 69, 91, 71).
Dar se pare ca au fost 2 bucati...poate #7090...
Se spune ca soferii lui aveau 40% spor de dublu-articulat.
Unul dintre soferii lui era poreclit ,,Rîmaru", ca numai el avea curaj sa mearga cu 7091.


  • 1. Pe site-ul RATB se afirma ca, în 1980, a fost realizat troleibuzul dublu articulat:

  • Citat:
  • In anul 1980: Se realizeaza troleibuzul dublu articulat.

  • 2. Sursa celor citate : http://www.travelworld.ro/romania/bucuresti/ratb_bucuresti.php ;
  • 3. În poza lui Trix se poate citi clar ca 7091 provine din troleibuze casate, fiind construit în 1988.
  • Deci, teoretic, au fost cel putin doua troleibuze articulate;
  • 4. Pentru cei care aveau vârsta copilariei si adolescentei în "Epoca de Aur": stiti cât de mult se punea accentul pe productia autohtona. Si totusi, informatiile privind troleibuzele biarticulate din 1980 si 1988 sunt minime. De ce acest mister? De ce s-au ferit cei de la Autobuzul sa popularizeze un vehicul care, la vremea respectiva, era unic în Europa de est, daca nu cumva în întreaga lume? Efectiv, nu înteleg. Adica se stie de existenta unui troleibuz reconditionat din resturi (ca, de fapt, 7091, asta e; cu toata parerea de rau; nu vreau sa jignesc pe nimeni) iar de troleibuzul care a fost biaticulat de la bun început... nimic. Daca va uitati cu atentie pe masca lui 7091 nu se vede codul troleibuzului. În mod normal, trebuia sa scrie DAC 122 E;
  • 5. Doar unii membrii (sau fosti membri) ai forumului sustin ca ar fi vazut mai multe megatroleibuze si chiar megaautobuze despre care spun ca ar fi fost casate fara mila imediat dupa 1989 si ca soferii de atunci s-ar fi bucurat de decesul vehiculelor respective. În orice tara civilizata, asemenea vehicule ar fi fost pastrate pentru muzeu: bune, rele, au fost ceva deosebit;
  • 6. Aspectul lui 7091 se apropie mai mult de troleibuzele DAC 117 E din prima generatie decât de cele care se faceau în 1988; proabil ca resturile din care a fost facut apartin unor DAC-uri din perioada 1979-1982:
  • -este înalt, nu scund, cum se faceau atunci
  • -ferestrele usilor sunt mai mici; distanta dintre partea de jos a usii si partea de jos a ferestrelor usilor e mult mai mare decât înaltimea scarii; comparati poza lui 7091 cu acel DAC 117 UD cu motor de 240 CP postat de Sisintea la topicul DAC 117 UD
  • -Toate ferestrele laterale - afara de cele aferente usilor - se pot deschide. Ulterior,probabil din lipsa de ferestre originale, s-au mai pus si ferestre fixe - vezi ultima fereastra laterala de pe partea opusa usilor;
  • 7. Rezistentele sunt acoperite doar cu o simpla sârma care, însa, difera substantial de cea de la primele generatii de 117. Practic, arata ca si la 7335 înainte de transformare. Comparati:
  • -poza lui 7091 vazut din fata cu
  • -poza lui 7335 vazut din fata, pe vremea când era albastru
  • Referitor la ceea ce am spus
  • -Usa 3 diferita de restul.


Acest proiect, ca toate celelalte prezentate aici, va fi disponibil in cateva ore pe profilul meu de pe GTAInside.com, si sper ca vă va place.

Galerie foto:


Proiect inspirat dupa:


No comments:

Post a Comment